Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Μουστοκούλουρα τα μοσχομυρωδάτα!

Είναι πολύς ο καιρός που έχω να αναρτήσω καινούριο θέμα και ομολογώ ότι μου έλειψε πολύ. Ήταν όμως τέτοιες οι εξελίξεις και οι ασχολίες μου όλον αυτόν τον καιρό, που δεν μου το επέτρεπαν.
Χαίρομαι ωστόσο, που εσείς συνεχίζετε να επισκέπτεστε το blog μου και να διαβάζετε τα θέματα που έχω κατά καιρούς αναρτήσει. Έχω μαζέψει πολύ φωτογραφικό υλικό και πρέπει να βρω χρόνο να γράψω για όλα αυτά που έφτιαξα και δοκίμασα αυτό το διάστημα. Ας ελπίσουμε ότι θα τα καταφέρω σύντομα!

Επιστρέφω λοιπόν με μια άκρως φθινοπωρινή και επίκαιρη συνταγή, τα μουστοκούλουρα, αφού τώρα είναι η περίοδος του τρύγου και μπορούμε εύκολα να προμηθευτούμε μούστο (είναι ο χυμός που παράγεται από το λιώσιμο και το στύψιμο των σταφυλιών). Πρόκειται για πεντανόστιμα, μυρωδάτα κουλουράκια, που γίνονται γρήγορα, είναι και νηστίσιμα.

Μουστοκούλουρα τα μοσχομυρωδάτα!


Υλικά 

Τα υλικά αναγράφονται με τη σειρά που τα χρησιμοποιούμε:
1 ποτήρι λάδι
1 ποτήρι ζάχαρη
1 ποτήρι μούστο
1 κουτ. γλ. μαγειρική σόδα
1 κουτ. γλ. τριμμένο γαρύφαλλο
1 κουτ. γλ. κανέλα
1 κουτ. σούπας μέλι
2 βανίλιες
1/2 φλ. του καφέ κονιάκ
ξύσμα πορτοκαλιού
800-900 γρ. αλεύρι
σταφίδες (προαιρετικά)


Εκτέλεση

Στον κάδο του μίξερ χτυπάμε για λίγο τη ζάχαρη με το λάδι.
Ζεσταίνουμε σε ένα μπρίκι τον μούστο και διαλύουμε τη σόδα. Προσοχή γιατί με το που θα ρίξουμε τη σόδα ο μούστος θα φουσκώσει, οπότε καλό είναι η διαδικασία αυτή να γίνει πάνω από τον κάδο του μίξερ.
Ρίχνουμε με τη σειρά όλα τα υλικά και ανακατεύουμε. Η ποσότητα του αλευριού που θα χρειαστεί, δεν μπορεί να υπολογιστεί ακριβώς. Το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι μια ζύμη αρκετά μαλακή, που θα μπορεί όμως να πλάθεται. Εγώ παίρνω λίγη ζύμη στα χέρια μου και δοκιμάζω αν μπορώ να την δουλέψω. Μην την κάνετε πολύ σφιχτή, γιατί τα μουστοκούλουρα θα βγουν σκληρά, σαν πέτρα.
Πλάθετε στο σχήμα που θέλετε και τα τοποθετείτε σε ταψί με λαδόκολλα.


Μουστοκούλουρα πριν μπουν στο φούρνο.

Αυτή είναι η βασική συνταγή. Αν θέλουμε προσθέτουμε σταφίδες ή ψηφίδες σοκολάτας, ή τα βουτάμε σε ένα πιάτο με σουσάμι.Ψήνουμε στους 180 βαθμούς, για περίπου 20 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν.

Μουστοκούλουρα με σταφίδες και σουσάμι.

Tip: Αν τα μουστοκούλουρα μας αρέσουν μαλακά κι αφράτα, περιμένουμε 2-3 λεπτά αφού τα βγάλουμε από το φούρνο και τα τοποθετούμε σε μια σακούλα τροφίμων. Τα κλείνουμε και οι υδρατμοί που δημιουργούνται τα βοηθούν ώστε να μην σκληρύνουν.


Μουστοκούλουρα τα μοσχομυρωδάτα!

Καλή επιτυχία!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: